Alla inlägg den 25 augusti 2009

Av J - 25 augusti 2009 17:28

Sista inlägget för idag, haha!


Ikväll kommer Malin över, vi ska se på film och äta något gott. Sova över ska hon också :) Åh, är så glad att jag har henne! :)


Men ni får ha en trevlig kväll!

För det ska jag ha :)


Nu blire käk.



//

Av J - 25 augusti 2009 17:23

 

I hope youre doing fine out there without me
Cause Im not doing so good without you
The things I thought you never know about me
Were the things I guess you always understood

So how could I have been so blind for all these years?
Guess I only see the truth through all this fear,
And living without you…

And everything I have in this world
And all that Ill ever be
It could all fall down around me
Just as long as I have you
Right here by me

I cant take another day without you
Cause baby, I could never make it on my own
Ive been waiting so long, just to hold you
And to be back in your arms where I belong

Sorry I cant always find the words to say
But everything Ive ever known gets swept away
Inside of your love…

And everything I have in this world
And all that Ill ever be
It could all fall down around me.
Just as long as I have you,
Right here by me.

As the days grow long I see
That time is standing still for me
When youre not here

Sorry I cant always find the words to say
Everything Ive ever known gets swept away
Inside of your love

And everything I have in this world
And all that Ill ever be
It could all fall down around me.
Just as long as I have you,
Right here by me.

And everything I have in this world
And all that Ill ever be
It could all fall down around me.
Just as long as I have you
Right here by me.


Det här var en av mina favoritlåtar förr. Lyssnade alltid på den.

Underbar!

Av J - 25 augusti 2009 16:46


Uträkning utgår från dagens datum: Tis 25 aug 2009.
Din graviditet startade Mån 6 jul 2009.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Mån 20 jul 2009 (ägglossningen).
Du är på dag 51 av 280. (18,2%).
Du är i vecka 8.
Du har gått 7 fulla veckor och 1 full dag (v7+1).
Du är i 2:a kalendermånaden.
Du är i 2:a graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester ett.
Beräknat förlossningsdatum Sön 11 apr 2010
Du har 229 dagar kvar till beräknad förlossning.



Embryot är nu omkring 2 cm i slutet av den här veckan. Spontana rörelser börjar. Det händer en hel del med skelettet under den här tiden. Armbågar utvecklas. Tårna börjar kunna skönjas nästan så man kan räkna dem, likaså fingrarna men de är fortfarande försedda med "simhud". Allt som ska finnas hos en färdig människa är anlagt och ska bara utvecklas. Musklerna i kroppen börjar utvecklas. Man kan börja se en viss hjärnaktivitet. Om man gör en tidig ultraljudsundersökning brukar man kunna se hjärtat slå runt v.7-8 Ansiktets olika delar börjar ta form, såsom näsan och munnen. Embryots hjärta slår väldigt fort med ungefär 150 slag i minuten. Det är dubbelt så fort som en vuxens hjärta. Ögonen är täckta av en hinna som så småningom kommer att dela sig och bilda ögonlocken. Embryots huvud är enormt stort i förhållande till kroppen. Alla embryots organ och drag fullbordas under loppet av en månad. Ansiktet växer uppifrån och ner och allteftersom de nedre delarna bildas förlängs halsen och det utvecklas en haka. Näsan och ytterörat är fullt utbildade

Av J - 25 augusti 2009 16:01




Det är samma spel det är samma stad
Det är nya ansikten men samma hat
Då bäst just nu samma poäng
samma poser men ett annat band på scen
Ta min hand och kom så går vi vidare


 Förändras förändras aldrig
behåll din rastlöshet
Och stanna inte
såna som oss blir aldrig framme
Ta min hand och kom så går vi vidare



Och stanna inte
Och stanna inte
Och stanna inte

Hej

Av J - 25 augusti 2009 15:57



Mötet gick jättebra. Istället för att sitta inne så tog vi och åkte in till stan!

Tänk om man kunde göra så på alla möten, så mycket bättre, och så mycket enklare att prata om det som är svårt.

Ska tillbaka på fredag efter MVC.

Fick veta att jag inte fått pengar än för att de inte skrivit i att jag gjort mina pprover som jag ska. Idioter, nu när jag faktiskt har skött det.

Men nu är det på G. Men de gjorde fel, får hälften nu och hälften om två veckor, men det kanske är bra. Då kan jag kanske ha pengarna hela månaden, haha!

När pengarna kommer ska jag och Malin in till stan och handla. Jihoo!


Efter soc mötte jag upp Fredrik, vi följde med Bubs och tvättade hans bil.

Sen hem till Fredrik en stund och satt och pratade.

Hitta ett par byxor som Anna hade tagit, de har jag letat efter. Woho!


Nu är jag hos mamsen, sitter och kollar på datorer, får se om jag hittar någon bra...


Åååh, syster lagar mat. Fläskfilé med champinjonstuvning och klyftpotatis.

Så jeeeevla gött!


På bättre humör nu, ska träffa Malin och Linda sen, tjoho!


//

Av J - 25 augusti 2009 11:49



Nu har jag sovit länge, länge. Men det känns som att jag nog kan sova en timme till, haha!

Vaknade för drygt en timme sen, sitter och kikar på G.A (Grey's Anatomy). Finns inget bättre!


Ska på möte om en timme. Har ingen lust med det. Men är så illa tvungen, haha!


Ååh, jag har så mycket att tänka på just nu, och det är svårt, riktigt svårt.

Men det blir nog bra i slutändan!


Nej, om man skulle ta morgonciggen och bli på bättre humör kanske!?


//

Presentation

Omröstning

Målvikt?
 40 och neråt
 40-45
 45-50
 50-55
 55-60
 60->

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards