Alla inlägg den 2 december 2008

Av J - 2 december 2008 13:25

Det blev jobbigare än vad jag väntat mig. Mycket jobbigare.

Jag har ju förberett mig, visste ju vad som väntade.

Ändå håller jag på att bryta ihop!

Den 8 är R. Och jag hatar Träskpaddan mer än någonsin, så som hon

skrivit, skulle kunna döda henne!

Inga brev idag heller. Det gör allt värre och jag får hjärnspöken trots

att jag inte borde få det!


Var så ledsen förut så jag tänkte köpa hets-mat. Men det verkar som att min kropp fått någon anti-mat grejs inbyggd. Så fort jag närmade mig maten i butiken fick jag magknip och blev illamående.

Så det blev ett ciggpaket och en cola zero istället. Lika bra det.


Varit vaken i ca 26timmar nu och fortfarande inte trött. Nu börjar kroppen gå på högvarv igen!

Hämtat ut massa mediciner på apoteket, så nu kanske jag kan fly lite.

Tårarna är så jävla nära och det är så jobbigt!


Ska lägga mig och se på film eller något. Försöka slappna av...

Mår så sjukt dåligt...

Av J - 2 december 2008 07:34

Detta var mina löften för 2008.

Nyårslöften:
Börja träna
Gå ner i vikt
Sluta äta skräpmat och godis, (endast en gång i veckan)
Minska på rökningen
Överleva
Börja med körkortet
Börja plugga igen
Jobb
Gå på minst tre konserter/1 festival
Pierca septum
Inte röra mitt hår
Utvecklas
Vara snäll mot mig själv
Skaffa medlemskort på gym


Och jag höll dem nästan allihop.


De här höll jag:

Börja träna. - Började, och håller fortfarande på : )

Gå ner i vikt. - På god väg!

Överleva. - Oh yes.

Börja plugga igen. - Hoppat av igen, men väntar på att de nya ska börja.

Jobb. - Haft lite olika jobb under året.

Pierca septum. Äntligen efter så många års feghet.

Utvecklas. - Det har jag gjort, massor!

Gå på minst 3konserter/1festival. Blev många spelningar + 2festivaler : )

Skaffa medlemskort på gym. - Forever!

Failade:

Sluta äta skräpmat och godis. - Hetsen tog över handen där.

Minska på rökningen. - Jag minskade. Ökade, minskade, ökade.

Börja med körkortet. - Började smått. Men njae.

Inte röra mitt hår. - Haha, stort fail!

Vara snäll mot mig själv. - Kunde varit snällare.


Undra vad jag ska ta för löften för 2009 :D Jag älskar att göra nyårslöften, även om jag glömmer bort dem tills det är dags för nya igen, haha :)


Nu ska jag inte blogga mer på några timmar ;D


Nu. Diska :D


Av J - 2 december 2008 07:29

Många inlägg idag :P


Den här dikten fick jag i december förra året, då jag mådde som värst!

Tack Stefan, den värmer fortfarande!


You’ve walked through fire
You’ve been through your own hell
This mental fight and relentless desire
These fires burns down your defenses - your shell

Don’t you worry my friend
The fire won’t burn you no more
Your soul is safe here
And we will help defend
With our own fires against your fear

This pain will go away with time
Even if you don’t believe
Time all wounds will heal
Regardless of how you feel

And we’re here with you
Our fires burns bright
But they’re not there to hurt you
They’re there to help you fight

Suttit och läst igenom gamla dagboksinlägg från december 2007.

Fy fan vad jag mådde dåligt då, den värsta perioden i mitt liv.

Vid den här tiden förra året låg jag inne på psyk med LPT, hade självmordstankar och trodde aldrig att jag skulle få må bra igen!

Så det är så skönt att se nu, hur mycket bättre jag mår.

Visst, jag har en bit kvar. Men jävlar vilka framsteg jag har tagit!

Det var också på psyk som jag började svälta mig på riktigt!

Fast det är först nu jag förstår att jag svälte mig. Jag trodde att

det var normalt att äta två äppelklyftor, en skiva paprika och ett glas

minimjölk varje dag. Idioti!

När jag ser vilka framsteg jag har gjort på bara det här året, med mitt mående så får jag mer hopp om framtiden! Kanske jag kommer ta

ännu mer framsteg nästa år? Jag hoppas det! Håller redan på att planera

för 2009. Kommer skriva upp det i bloggen någondag. Har inte kommit

så långt ännu!


4 dagar kvar tills Emil fyller år. Wie!

Av J - 2 december 2008 07:11

Nu är jag på lite bättre humör. Kanske beror på att jag börjar bli övertrött.

Kanske borde ta en dusch eller något snart, så att jag inte somnar.

Vet inte riktigt när jag ska dra in till stan heller.


Så irriterad på banken. När är deras första överföring? Såg inatt att jag hade

200 spänn på paynova. Men de har inte kommit över ännu, irriterande!


Hoppas, hoppas, hoppas jag har fått brev idag!


Blah, helt nervig. Idag är det dags! Kanske därför jag är så överhyper :P


Måste ringa Nord också, tror jag har tid hos Berit idag!


Förlåt för mitt virriga inlägg. Måste bara skriva lite.. Aja.



Cigg.


//

...

Av J - 2 december 2008 04:31

Kan inte sova. Om jag somnar nu kommer jag inte komma upp i tid.

Så jävla onödigt.


Har sån jävla ångest. Och det är patetiskt!

Jag har druckit två koppar varm choklad. 200kcal!

Det är fan inte farligt, speciellt då jag inte orkat äta något idag!

Men ändå sitter jag och gråter. Jag blir så jävla irriterad på mig själv!




Skit...

Av J - 2 december 2008 02:47

Kylan blev min vän
Min ursäkt för att gömma mig igen
I musiken och Ziggy blev min bror
När du fann mig satt jag hjälplös vid ett bord
Jag som nyss föll till en obegriplig jord
Du blev min räddning så obegripligt stort

Att du vill vara min
Att du vill vara min
Att du vill vara min
Att du vill vara min

Du var aldrig rädd
För dom som kallat mig "En skada redan skedd"
Du är musiken och Ziggy han förstod
Att jag som alltid varit stum behövde ord
Jag som tvekat, jag som aldrig vågat tro
Att jag har nånting så obegripligt stort

Att du vill vara min
Att du vill vara min
Att du vill vara min
Att du vill vara min

Ett under att du ser mig
Att du fortfarande ser mig
Ett under att du ser mig
Som någon som kan ge dig nånting
Som får dig att vilja vara min

Att du vill vara min
Att du vill vara min
Att du vill vara min
Att du vill vara min
Att du vill vara min
Att du vill vara min

Av J - 2 december 2008 01:25

Dagen har varit. Bra!

Vaknade vid ett av att syrran ringde. Då blev det att skynda in till stan.


Ringde Träskpaddan och frågade om jag fått brev.

T: Jaa, kommit en hel bunt.

J: Ååh.

T: Men inget till dig, haha!

Jävla horjävel, schysst att göra så : (

Men imorgon får jag förhoppningsvis!


Först gick jag till Servicecenter för att söka nya kurser.

Ska dit på fredag och träffa en studievägshandledare.

Sen blev det Coffe House, skrev klart fullmakten, ska posta den imorgon.

Sen ÅK och skickade brev!


Sen gick jag inom arbetsförmedlingen och hämtade tidningar. Har

sökt massa jobb idag, hoppas man får något. Skönt med lite pengar!


Sen blev det Hemköp, sen hem!



Nu på kvällen har jag sett massa film, de var bra faktiskt. Skrattade

mycket. Var så trött förut, men kunde ändå inte somna, och nu är jag pigg igen. Helvete! Och Dexter attackerade min fot, blöder och det svider. Kul, han som varit livrädd aslänge attackerar mig hela tiden nu. Men äh, han är söt ändå!


Imorgon/idag ska jag till biblioteket, måste lämna in böcker!

Sen ska jag nog gå till arbetsförmedlingen och skriva in mig också!

Sen skolan och säga att jag hoppar av!


Ska öppna en buffert också! Och skriva en budget, hämtade någon

tidning idag som tydligen kan vara till stor hjälp. Hoppas det!


Imorgon/idag väcks äntligen Å. Och nu blir alla H O, undrar om de kostar pengar och hur dyra de är isf. Ska dit och kolla! Hoppas vi får ett datum nu för R också!

Varit så stark i några dagar, men nu börjar det svikta igen. Kanske för

att jag vet att det är så få dagar kvar. Det känns som en evighet.


Jag är så äckligt nära en hets. Känns inte alls bra. Längsen nu.

Men jag fixar det. Det har nog gått över tills imorgon.

Köpte varm choklad idag, 100/kcal påsen. Ska ta till dem när sötsuget blir som störst. Och 100kcal, visst. Alldeles för mycket. Men va fan.

Ibland så...

Nu ska jag nog fortsätta se film. Ta en cigg iaf!


Jag skriver säkert imorgon med ;P


Puss



Presentation

Omröstning

Målvikt?
 40 och neråt
 40-45
 45-50
 50-55
 55-60
 60->

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards